Angel
Administrator
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polski :P
|
Wysłany: Sob 11:07, 17 Wrz 2005 Temat postu: Zasady Gry |
|
|
Zasady Gry
§1 Konta
I Dzielenie konta
Dzielenie konta z innymi nie jest dozwolone. Konto może być tylko i wyłącznie używane przez jednego gracza. Wyjątek: zasiadanie konta według poniższych reguł:
II Zasiadanie konta
Zasiadanie konta jest to korzystanie z konta jednego gracza przez gracza drugiego (np. w przypadku nieobecności tego pierwszego). Zasiadanie konta jest dozwolone tylko wtedy, gdy spełnione są poniższe reguły:
1) Konto może być zasiadane bez przerwy przez maksymalnie 48 godzin.
2) Każdorazowo można zasiadać tylko jedno konto (a wiec maksymalnie możliwe są dwa konta, własne i zasiadane wg. tych reguł). Konto własne i zasiadane mogą być w tym samym Universum OGame.
3) Po zwróceniu zasiadanego konta jego właścicielowi musi minąć 7 dni, zanim będzie można ponownie zasiąść to konto.
4) Kiedy gracz zasiadający konto zwróci je jego właścicielowi musi minąć 7 dni, zanim gracz ten będzie mógł zasiąść kolejne konto.
5) Jeśli właściciel konta jest nieobecny przez więcej niż 48 godzin zasiadanie jego konta jest niedozwolone i konto powinno zostać przełączone w tryb Urlopu.
6) W zasiadanych kontach nie mogą zostać dokonane zmiany adresów e-mail ani haseł. Zasiadane konto nie może posiadać aktywnej floty. Dozwolone jest wiec tylko tworzenie budynków z surowców, które są aktualnie dostępne na danej planecie (transportowanie surowców jest zabronione!). Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której zasiadane konto jest atakowane przez wroga flotę, mogąca spowodować duże szkody. W celu uniknięcia ataku flota może zostać przetransportowana na inna planetę należąca do danego konta - ucieczka do pola szczątków lub na cudza planetę nadal jest zabroniona! Floty z kont należących do tego samego sojuszu nie są uznawane za wrogie floty. Decydująca w tym przypadku jest zatem faktyczna przynależność do sojuszu, a nie jego TAG.
Krótkoterminowe wystąpienie z sojuszu w celu ataku jest zatem bezcelowe.
Złamanie tych reguł będzie karane zgodnie z regulaminem o Multikontach.
III Multikonta
Każdy użytkownik zobowiązuje się używać jednorazowo tylko jednego konta na Universum OGame. Wielokrotne konta tego samego gracza będą blokowane. Konta, które służą tylko do rozbudowywania innego konta, obojętnie czy aktywnie (czyli jako dostawca surowców) czy pasywnie (czyli jako cel najazdu), również podlegają tej regule. Jeżeli wielu użytkowników gra korzystając z tego samego adresu IP (np: szkoła, akademik, rodzina), to powinni ten fakt zgłosić Operatorowi Gry już na samym początku gry i w razie wątpliwości zobowiązani są do wykazania, że są oni różnymi osobami.
UWAGA!
W szczególności należy unikać dalszych, oprócz IP, wspólnych związków. (takich jak taki sam adres e-mail, podobna nazwa użytkownika lub planety)
IV. Zamiana konta
Konto należy zawsze do posiadacza i jest powiązane na stałe z jego adresem e-mail. Jeżeli użytkownicy zamienią konta bez powiadomienia o tym Operatora Gry, to późniejsze zażalenia, skargi, zmiany itp. nie zostaną wprowadzone, dopóki właściciel konta nie złoży wniosku za pośrednictwem adresu, który jest powiązany z tym kontem. Przy zamianie kont bez powiadomienia Operatora Gry lub Superoperatora Gry nie ma najmniejszej szansy na backup lub powrót do stanu poprzedniego.
V. Dezaktywacja IP-Check
Utracone konta z dezaktywowanymi "IP-Check" nie będą odzyskiwane. IP-Check może być tylko wtedy dezaktywowany, kiedy jest to konieczne do prawidłowego przebiegu gry. Dowód na to musi dostarczyć Gracz.
§2 Używanie bug'ów
Wykorzystywanie błędów w oprogramowaniu dla własnej korzyści, a wiec tzw. bug-using, jest zabronione. Każdy gracz jest zatem zobowiązany, bezzwłocznie zgłaszać odkryte bugi. Kto używa bugów dla własnej korzyści, zostanie zablokowany na minimum 1 dzień lub dłużej, w zależności od szkodliwości buga. Ta sama zasada obowiązuje za nie powiadomienie o bugach.
§3 Naruszanie techniki gry
Środki, które mają na celu powodować ogromny Traffic (ruch) lub szkodzić przebiegowi gry, są niedozwolone. Zabronione są w szczególności automatyczne lub półautomatyczne skrypty, wydobywające informacje z bazy danych lub uruchamiające mechanizmy gry. Dlatego używanie ww. środków prowadzi do natychmiastowego i nieodwołalnego wykluczenia z gry. Zastrzegamy sobie prawo do odszkodowania w wysokości spowodowanych szkód plus wynikających z nich kosztów manipulacyjnych (por. OWU).
§4 Wymuszenia
Wymuszenia i groźby, które mają odniesienie do prawdziwego życia, mogą (w zależności od ich skali) prowadzić do czasowego lub stałego wykluczenia z jednego lub wszystkich Universów, jaki i Forum OGame.
§5 Bash
I Definicja/Zakaz
Więcej niż 3 ataki na planetę w ciągu 24h liczonych od każdego ataku będą definiowane jako Bash i są niedopuszczalne. Zamiast 3 ataków mogą odbyć się także 3 naloty, jeden nalot może składać się z maksymalnie 3 flot, o ile przybycie flot na cel następuje w przeciągu 30 minut. Uwaga! Ataki rakietowe i zestrzelenia sond szpiegowskich nie są liczone jako ataki, dlatego Bash-reguła dla nich nie obowiązuje.
II Wyjątki
Wyjątki dotyczące punktu I :
1). Wojna: Jeżeli dwa Sojusze znajdują się w stanie wojny, to dalsze ataki są dozwolone. Wojna musi zostać wypowiedziana na przynajmniej 12 godzin przed nadejściem ataku, wynikającego z punktu I - na Forum OGame (podforum Dyplomacja, dział Wojny). W temacie deklaracji wojny nazwy obu sojuszy muszą zostać wymienione poprawnie. Wypowiedzenie wojny może być skierowane tylko przeciwko sojuszom, a nie pojedynczym graczom. Przyjęcie wypowiedzenia wojny nie jest wymagane.
2) Obraza/Zniewaga. Jeżeli zaatakowany gracz dokonał obrazy lub zniewagi, to dalsze ataki są dozwolone. Do potwierdzenie obrazy zobligowany jest atakujący - wystarczy przesłać obraźliwą wiadomość do Operatora Gry. Po poinformowaniu o zniewadze Operatora Gry, może on udzielić pozwolenia na nielimitowane ataki. Wtedy bash-reguła przestaje obowiązywać w stosunku do znieważającego przez czas określony przez Operatora Gry.
III Szczególne przypadki
Zachowania takie jak np. atakowanie gracza tak często, ze prowadzenie przez niego gry nie jest możliwe, mogą być ukarane.
§6 Push*
I Definicja/Zakaz
"Push" oznacza zaopatrywanie jednego konta przez drugie w surowce, bez widocznej obustronnej współpracy. "Push" dopuszcza się tylko wtedy, gdy konto "pushowane" ma mniej punktów w grze niż konto "pushujace".
Przez "push" rozumie się nie tylko aktywne dostarczanie surowców. Za "push" ukarany może być również ktoś, kto:
- celowo składuje surowce na własnych planetach, aby zezwolić na ich odbiór przez (wielokrotny) atak;
- dokonuje ataku słabszymi flotami, aby powstało pole szczątków do odzyskania surowców;
- wykorzystuje dodatkowe sposoby i możliwości, by jedno konto otrzymywało surowce bez wysyłania czegoś w zamian (handel).
Tzw. banki albo depozyty surowców wymagają zezwolenia od superoperatora gry albo administratora gry. Gracz musi udowodnić obustronna współpracę, która chwilowo nie ma miejsca. Pożyczki, premie i tym podobne interesy bazujące na nienatychmiastowej zapłacie w formie surowców przeprowadzane są tylko i wyłącznie na własne ryzyko uczestników. Wypożyczanie recyklerów i wysyłanie sobie potem odzyskanych surowców jest niedozwolone, o ile wcześniej operator gry nie zezwolił na to.**
II Wyjątki
- Ataki słabszymi flotami są dozwolone, gdy zaatakowana planeta nie posiada jeszcze księżyca, a suma szczątków atakującej floty nie przekracza wymaganej ilości do uzyskania 20% szansy na księżyc (czyli w sumie 2 milionów wszystkich surowców). W takim przypadku dopuszcza się ataki wielokrotne, aż do powstania księżyca. Szczątki ze zniszczonych flot może zebrać agresor. Zbieranie szczątków przez obrońcę jest niedozwolone, chyba że po zgłoszeniu przez gracza zezwoli na to Operator Gry.
- Po ataku sojusz może wspierać zaatakowanego gracza przez dostarczenie mu surowców, aby pomoc w odbudowie. Suma wysłanych surowców nie może przekraczać wielkości poniesionych przez niego strat. Osoba otrzymująca pomoc ma obowiązek powiadomienia o tym operatora gry, aby ten mógł zobaczyć raport wojenny, zanim zostaną do niej wysłane surowce.
III Haracze
Haracze (pobieranie surowców od gracza słabszego wzamian za nieatakowanie), płatna protekcja/najemnictwo (pobieranie surowców od gracza słabszego i chronienie go) są dozwolone jeśli spełnione są następujące warunki: przesyłka surowców zachodzi maksymalnie raz na tydzień (okres: pon-niedz.), fakt ten zostanie zgłoszony Operatorowi Gry i nie budzi jego podejrzeń, stawka haraczu (lub zapłata dla najemnika) jest dopasowana do rozwoju gracza. Operator może nie wyrazić zgody na haracz lub płatną protekcję jeśli uzna, że akcja ta może naruszać regulamin.
§7 Wycofanie/Anulowanie
Środki, które zostały przedsięwzięte w stosunku do gracza przez odpowiedzialnego za dane Universum operatora gry, mogą zostać wycofane/anulowane przez innego operatora gry tylko, gdy wyrazi na to zgodę ten pierwszy.
§8 Odszkodowanie
1. Jeżeli gracz znajdzie się w niekorzystnym położeniu wynikającym z błędów serwisu, błędy oprogramowania, niedostępności gry itp., to nie ma on żadnego prawa do roszczeń do przywrócenia wcześniej posiadanych wyników i statusu jego konta w grze (osobisty backup). O tym czy i w jakiej formie w drodze wyjątku odzyskanie statusu w grze jest możliwe, decyduje administrator gry, który jest informowany o sytuacji przez odpowiedniego operatora gry.
2. Jeżeli gracz próbuje ominąć podjętą przez operatora decyzje np. powierzając ta sama sprawę innemu operatorowi, to takie zachowanie prowadzi do wykluczenia gracza z gry (Wyjątek: zażalenia do wyższego ranga superoperatora).
§9 Wykluczenie z gry
Każde złamanie tych reguł może prowadzić do blokady lub wykluczenia z gry. W zależności od wagi wykroczenia mogą one (blokada lub wykluczenie) obowiązywać na wszystkich Universach, jak i całej pozostałej ofercie OGame (np. oficjalnym forum OGame czy związanych z nim kanałach IRC). Team zobowiązuje się ścigać każdy przypadek złamania reguł gry wg. swojej najlepszej wiedzy, chęci i możliwości.
§10 OWU
Dla graczy, którzy z powodu ustanowionego prawa, niepełnoletności, narodowości albo innych powodów nie mogą prawnie zgodzić się na Ogólne Warunki Umowy (OWU), zostaną one dodatkowo przypominane przy okazji komentarzy i interpretacji wewnątrz gry. W takim przypadku gracz nie jest prawnie związany z OWU, jednak wtedy możliwa jest jednakowa ocena zachowania wszystkich graczy.
*To jest przejściowy regulamin do czasu zanim nowy system handlu wewnątrz sojuszu nie zostanie wprowadzony na wszystkich Universach.
**Objaśnienie: Wewnątrz stabilnego sojuszu prośby o użyczenie recyklerow są bardzo częste. Na dłuższa metę powinno być to wyrównane pośród aktywnych członków sojuszu, umożliwiając osobie wypożyczającej recyklery zatrzymanie zebranych surowców. Jeśli wypożyczanie recyklerów od innych członków sojuszu było całkowicie dozwolone, mogłaby pojawić się sytuacja, gdzie jedno z kont w sojuszu wyspecjalizowałoby się w produkcji flot, a pozostałe konta zbierałyby szczątki utworzone po atakach właściciela konta produkującego floty. A to byłoby pushingiem.
Rady dla początkujących
- Na początek zbuduj kopalnie (metalu i kryształu) i elektrownie. Są one ważne dla Twojego istnienia w grze! W późniejszej kolejności zbuduj laboratorium naukowe, stocznię statków kosmicznych itd.
- Uważaj na ilość produkowanej energii. Jeśli produkujesz jej za mało, to wydajność Twoich kopalni również spadnie.
- Systemy obronne chronią Cię na początku przed ewentualnymi napadami!
- Kiedy oswoisz się z gra spróbuj przyłączyć się do któregoś z istniejących sojuszy, albo nawet załóż swój własny!
Post został pochwalony 0 razy
|
|